All for Joomla All for Webmasters
Çarşamba, 06 Ocak 2016 21:10

Asubay Hak Mücadelesinde Süreci Doğru Okumak.

Öğeyi Oyla
(22 oy)

Televizyonlardaki futbol programlarını birçoğunuz seyretmişsinizdir. Programa katılan kabzımal kılıklı bir hakem eskisi "oynatalım Uğur'cum" diyerek bitmiş maçı defalarca seyredip, yavaşlatıp geri sardırıp hakemin milimetrik hatalarını marifetmiş gibi tesbit eder. Asubaylar pek yabancı değildir aslen kabzımal olan bu hakem eskisine. Asubay hakemler konusunda ettiği laflar hala arşivlerde durur örneğin. Şöyle talihsiz laflar etmişti "hakem asubaylar" için.

"Askerin ve polisin liglerde görev alması mahsurludur. Bir astsubay şehre maç yönetmeye gidiyor. Gittiği şehrin takımı da zor durumda! Kolordu komutanı da soyunma odasında girdi, 'Nasılsın evladım' dedi. Assubay arkadaşlar bundan etkilenir mi, etkilenmez mi? Astsubaylık çok şerefli bir meslek, ama arada teknik bir konu var. Yıllarca assubaylık yapan bir arkadaş, üniversiteyi yeni bitirmiş 22 yaşında asteğmen olan birinin emrine otomatik olarak giriyor. Ne derseniz deyin, psikolojik olarak etki yapar. Bu haliyet-i ruhiye içinde olan bir insana Allah'tan sonra dünyadaki en etkili ve kararına itiraz edilemez olan hakem düdüğünü verirseniz, bu arkadaşlar psikolojik olarak otorite zaafına düşmezler mi? Bence düşerler. Yüzde bir hariç, hiçbiri sahadaki otorite konusunda (futbolcu, seyirci, basın hepsi dâhil) başarılı olamadılar."

Öncelikle yıllardır devam eden hak ve onur mücadelesinde toplu iğne başı kadar katkısı olan tüm meslektaşlarımıza, ailelerine,  siyasetçilere, askeri yetkililere en önemlisi de sesimizi duyurmamızda önemli katkısı olan basın ve yayın kuruluşlarının yazar ve emekçilerine teşekkür ederiz.

Konumuz bu değil tabi ki. Asubay hak, adalet ve onur mücadelesini anlayabilmek için günümüzde kalem oynatanlara bakarken aklımıza geldi bunlar. Konulara bakışlarında aynen bu eski hakemin asubay hakemlere bakışındaki gibi bir şartlanmışlık içinde olduklarını görüyoruz. Ama biz yine de aynen bu hakem eskisinin yaptığı gibi "oynatalım Uğur'cum" diyeceğiz ve kare kare değerlendireceğiz son günlerde yaşananları.

Teşekkür ederiz etmesine de süreci gerçek dışı varsayımlar üzerinden okuyanlara da gerçeği göstermekten geri duramayız tabi ki. Asubay intibaklarının TBMM'de kabul edilme sürecinde de gördük bu futbol yorumcuları gibi ileri geri oynatıp değerlendirme yapmaya çalışanları. Ama bir farkları vardı. Futbol yorumcuları hiç olmazsa gördüklerini futbol kurallarına göre yorumluyor ve buna göre bir sonuca ulaşmaya çalışıyorlardı. Bizimkilerse kendilerince yeni kurallar icat ediyordu. Hatta sahada olmayan oyuncular bile ekliyordu sürece. Üstüne üstlük bu oyuncuların gol attığını bile iddia ediyorlardı.

Şimdi filmi başa sarıp tekrar oynatalım.

7 Haziran ve 1 Kasım seçimleri öncesi muhalefet partileri ve nihayetinde Başbakan meydanlarda Asubayların sorunlarını çözeceğiz sözünü verdi.

Başbakan meydanlarda Asubayların sorunlarını çözeceğiz sözünü verdi.et Programına girdi.

İntibaklar meselesi 64'üncü Hükümetin 2016 Eylem Planına girdi.

Buraya kadar herkes durduğu yerden konuyu değerlendirdi. Aldık kabul ettik. Hatta daha ortada kesinleşmiş bir şey yokken kendisine bu işten pay çıkaranları da gördük. TEMAD Genel Başkanı Sn. Ahmet Keser ise süreçle ilgili Şube Bilgilendirme Toplantılarında ve en son yayınladığı mesajında farklı bir yaklaşım getirdi kimin katkısı olduğuna. Şöyle diyordu Sn. Keser;

"Bu sebeple, en başta geçmiş Genel Başkan ve Yönetim Kurulları, yine geçmişte görev yapmış ve bu gün görev yapan mevcut Şube Başkan ve Yönetim Kurulları, geçmişte görev yapmış tüm delegelerimiz ve mevcut delegelerimiz ile tüm üyelerimize, ayrıca çeşitli nedenlerle üye olamamış ama her platformda mücadelemize destek veren diğer meslektaşlarıma,

 En başından beri, desteğini esirgemeyen tüm çalışan kardeşlerime, yine mücadelemize destek veren, tüm siyasi parti mensupları, basın yayın organlarında mücadelemizi gündemde tutan yazılı ve görsel basının değerli mensuplarına,

Ve en çok ta, mücadelemizde hep yanımızda duran, bizleri yüreklendiren, annelerimiz, babalarımız ve en çok teşekkürü hak eden eş ve çocuklarımıza sonsuz teşekkür ediyorum."

Mücadeleyi Sn. Ahmet Keser'e muhalefet etmekle bir tutanlar hep bir ağızdan "TEMAD Genel Merkez Yönetiminin, bu süreçte hiç bir katkısı yok ama onlar şube şube gezip biz yaptık diyor" yalanını sürekli tekrarlarken Sn. Keser'in herkesi kucaklayan bu mesajını bile göremiyorlardı. Ne diyelim bu durum bizce dermansız bir dert olsa da kendilerine acil şifalar dileriz. 

Nihayet en sonunda bir adım daha ileri gidip Asubay intibaklarının kahramanı olarak bir Generali parlatmalarını da mücadele tarihi ile ilgili notlarımız arasına kaydettik.

Şimdi İntibaklar sürecini incelemeye devam edelim bakalım gerçekten öylemiymiş?

TBMM'inde TSK ile ilgili bir tasarı bir de teklif vardı. Tasarı 1/414 , teklif ise 1/272 numaralı olarak komisyonda idi TBMM Kayıtlarına göre. Her ikisinin içinde de Askeri öğrenci harçlıkları, Er-Erbaş Harçlıkları ve Uzman Erbaş Maaşları ile ilgili düzenlemeler olmasına rağmen Asubay intibakları yoktu. 25 Aralık günü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda ne hikmetse Kanun Tasarısı değil kanun teklifi görüşüldü. İçinde Asubay intibakları olmadığı için pek ilgi görmedi bu görüşme asubay kamuoyunda. Hatta Genelkurmayda çalışmaların devam ettiğini, Komisyonlarda ve Mecliste bir şey olmadığını iddia edenler vardı. Ta ki Gözü kulağı mecliste olan bizlerin Komisyon toplantısı bitip Asubay intibaklarının komisyondan geçtiği haberini alıp sitemizde belgesi ile yayınlamamıza kadar. 

teklif ilk hali

Peki komisyonda ne olmuştu?

Komisyonda görüşmeler esnasında eşine ender rastlanan bir durum gelişmiş, bir iktidar ve bir muhalefet milletvekilinin imzalarını taşıyan bir teklifle görüşülmekte olan yasa teklifinin içine madde-4 olarak eklenivermişti Asubay intibakları. Hem de üzerinde en ufak bir karşı görüş olmadan. 

teklif ekleme

Teklifin üzerinde imzası olan milletvekilleri Zekeriya Temizel (CHP) ve Mehmet Şükrü Erdinç (AK PARTİ) idi. 

geri çekme

Şimdi aynen futbol yorumcuları gibi durdurup, bu durumu okumaya çalışalım.

Bir yasa düzenlemesinin Kurumlardan yani bizim özelimizde Genelkurmay ve MSB'den gelip komisyondan geçmesinin yolu bellidir. Genelkurmay çalışmasını yapar, MSB'ye gönderir, MSB diğer bakanlıklarla ilgili süreci tamamlayarak son şeklini verir Bakanlar Kurulundan Başbakanın imzası ile Kanun tasarısı olarak TBMM'ne gelir. Burada farklı bir durum vardı. Komisyonda görüşülen tasarı değil teklifti. Üstelik bu teklifte bile olmayan bir düzenleme bir iktidar ve bir muhalefet milletvekilinin verdiği teklifle 2/272 sayılı yasa teklifine görüşmeler esnasında ihdas edilmişti. Yani Asubay intibaklarının komisyonda eklenmesine kadar olan sürecin hiç bir yerinde Kahraman Generalimizin izine rastlamak mümkün değildi.

Durum apaçık ortada iken bu süreci Kahraman bir General'e mal etmeye çalışmak yıllardır bu uğurda mücadele veren herkesin emeğini hiçe saymaktır. Biz biliyoruz ki yaratılmaya çalışılan kahraman yıllardır Genelkurmayda bizimle ilgili birimlerde çalışmaktadır. 

2011 öncesi bir Şube Başkanları toplantısında ilginç bir şekilde duymuştuk bu o zaman albay olan bu generalimizin adını. Genel Başkanımızın 9/2 sini neden vermiyorsunuz sorusuna verdiği "9/2'sini verirsek 1/4'ünü vermek zorunda kalırız. Bu da mümkün değil" şeklindeki akıl ve hukuk dışı cevabını Genel Başkanımız bize aktarmış, biz de not defterimize kaydetmişiz o gün oracıkta.

Peki, sizce 1/4'ü verildiğinde yani 2013 yılında neden 9/2 sinin önündeki kendilerince yaratılan engel kalkmış olmasına rağmen göreve başlangıç dereceleri ile ilgili bu düzenlemeyi yaptırmamıştır bu generalimiz ve karargâhı?

Yukarıdaki bilgi ve belgeler ışığında sorumuz şu;

İntibaklarla ilgili çalışmayı Genelkurmay Başkanlığı ve Kahraman Generalimiz yaptı ise niçin süreç MSB'den geçerek Hükümet tasarısı şeklinde işlemedi. Genelkurmay Başkanlığı çalışmasını CHP Milletvekili Zekeriya Temizel ve AK Parti milletvekili Mehmet Şükrü Erdinç'e mi gönderdi ki İntibak teklifi bu iki milletvekili tarafından komisyona sunularak ihdas edildi?

Süreci doğru okumak için adım adım tıpkı yukarıda anlattığımız hakem eskisi gibi yapıp durdura durdura bakınca ortaya böyle bir tablo çıkıyor. Bunun dışındaki bilgi ve belgeye dayanmayan iddiaların ise bizce bir değeri yoktur.

Ayrıca TBMM Milli Savunma Komisyonunda İzmir Milletvekili Murat Bakan, Komisyon Başkanı Düzce Milletvekli Faruk Özlü ve MSB Kanunlar Kararlar Dairesi Başkanı Albay Murat Yaman tarafından 06.01.2015 tarihinde Komisyon toplantısında dile getirilen hususları okuduğumuzda da görüyoruz ki İntibakların GENKUR ve MSB'den gelmesini bırakın, en yetkili ağızdan yukarıda sözünü ettiğimiz önerge ile haberdar olduklarını görüyoruz. 

MURAT BAKAN (İzmir) – Sayın Başkan, bu, gündemdeki konular bittiğine göre benim de paylaşmak istediğim bir husus var. Millî Savunma Komisyonu olarak bizim görüşmemiz gereken kimi konular biz baypas edilerek doğrudan Plan ve Bütçe Komisyonuna gidiyor. Geç en toplantıda, ilk yaptığımız, o brifingi aldığımız toplantıda ben Millî Savunma Bakanlığı bürokratı arkadaşlara da söylemiştim astsubayların intibak haklarıyla ilgili konuları. Bizim Komisyonumuza gelmedi, fakat o tarihte aynı konu doğrudan Plan ve Bütçe Komisyonuna geldi, orada görüşüldü. Dün albayların özlük haklarıyla ilgili konu geldi. Yine bizim Komisyonumuza gelmedi bu konu. Türk Silahlı Kuvvetleri personelini doğrudan ilgilendiren ve doğrudan Millî Savunma Komisyonunun da bu konuda görüş bildirmesi gereken konular bizim komisyonumuza hiç gelmeden doğrudan Plan ve Bütçe Komisyonuna gitmekte, tali komisyon olarak bile bize gelmemekte. Biz Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısına katılarak vâkıf olmaktayız konulara. Bu konuyla ilgili bizim komisyonumuz topl antı yapabilir, İç Tüzük gereği biz toplanabiliriz, komisyonumuzun yetkisine girdiğini söyleyebiliriz, Meclis Başkanlığı bu konuda karar verebilir ya da tali komisyon olarak bize gelmesini sağlayabiliriz. Komisyon Başkanı olarak bu konuda sizin duyarlı davranmanızı rica ediyoruz. Astsubaylarla ilgili konu, benim şahsım için önemli bir konu, hepimiz için yakıcı bir konudur, çünkü, astsubayların görev zorluğu itibarıyla. Görüyorsunuz her gün bir astsubay, uzman çavuş askerimiz şehit olarak geliyor, albaylarımız şehit olarak geliyor. Millî Savunma Komisyonu üyesi bu konuyu görüşmeyecek hangi konuyu görüşecek? Albayların özlük hakları yine aynı şekilde. Ben Kanunlar Kararlar Daire Başkanına bu konuyla ilgili düşüncemi söylediğimde kendisi bana iletebilirdi geçen toplantıda, brifingin olduğu toplantıda. Hâlbuki Plan ve Bütçe Komisyonunda olduğunu biz sonra Meclise geldiğinde öğrendik. Bunu bildirmek istedim Sayın Başkan. 

BAŞKAN – Çok teşekkür ederim. 

Şimdi şöyle, aslında bu tali komisyon olarak bize geldi fakat çok zaman darlığı vardı. Bir gün önce ya da iki gün önce ge ldi. Toplanma sıkıntısı vardı, o yüzden biz toplanamadık, Plan ve Bütçe Komisyonuna gitti. Bir zaman konusu oldu ama bundan sonra dikkat edelim, bundan sonra her konuyu, bizi ilgilendiren her konuyu görüşelim. Ben de aynı kanaatteyim, görüşelim. 

MURAT BAKAN (İzmir) – Şu an albayların özlük hakları Plan ve Bütçe Komisyonunda dün itibarıyla görüşülüyor. Bu konu da bize gelmedi, bu konunun da burada konuşulması gerekir Sayın Başkanım.

BAŞKAN – Evet, bundan sonra dikkat edelim. Albayım, sizin açıklamanız var mı? 

MİLLÎ SAVUNMA BAKANLIĞI KANUNLAR VE KARARLAR DAİRESİ BAŞKANI HÂKİM ALBAY MURAT YAMAN – Sayın Vekilime katılıyorum, bize iletti kendisi. Fakat Sayın Vekilim, şöyle bir gelişme oldu: Sizle görüştükten bir gün sonra Plan ve Bütçe Komisyonundaki görüşme sırasında önergeyle geldi astsubayların intibakına ilişkin husus yani herhangi bir Hükûmet tasarısı veya kanun teklifi olarak değil önergeyle geldi. Biz de Plan ve Bütçe Komisyonu sırasında, daha önce çalışmalarını yaptık, fakat o gün, o esnada öğrendik. Size bilgi veremedik, kusura bakmayın, bir anda gelişti, önerge verildi çünkü. 

BAŞKAN – Ama bir sıkıntı varsa bunu biz yine takip ederiz hani bu defa geçti, oldu bitti değil de gerçekten astsubaylarımızla ilgili ya da albaylarımızla ilgili konuları takip ederiz, yine şey yaparız yani, dönebiliriz. 

MURAT BAKAN (İzmir) – Sayın Başkan, büyük eksikliklerle geçti bu konu. Astsubay camiası, muvazzaf emekli olarak bu geçen yasadan, değişiklikten memnun ve mutlu değil, çok kişi mağdur oldu. Komisyonlarında olgunlaşıyorr biliyorsunuz bu yasa tasarıları. Biz bunu etraflıca görüşebilirdik ve katkı sunabilirdik. Tüm astsubayların adalet taleplerini gerçekleştirecek şekilde bir çözüm üretebilirdik, maliyeye çok da büyük yük olmayacak şekilde ama şu hâliyle tatmin edici olmayan bir hâliyle geçti. Şimdi, albayların özlük haklarıyla ilgili de söylenecek çok şey var ama biz komisyonumuza gelmediği için bu konuda bir şey söyleyemiyoruz. Görüşlerimizi biz Plan ve Bütçe Komisyonundaki arkadaşlarımıza bildiriyoruz. Ancak onların aracılığıyla görüşülebiliyor, durum budur. 

BAŞKAN – Anladım. 

Ne dersiniz kabzımal hakem eskisinin "Oynatalım Uğur'cum" dediği Uğur Bey kardeşimizin yaptığı iş ne kadar önemliymiş değil mi?

Halil Ergenli

E. Dz. Asb. Kad. Kd. Bçvş.

Ek Bilgi

  • Facebook Yorum:
    Share on Myspace
Okunma 8352 defa

Yorumlar   

0 #8 ahmet 10-01-2016 19:26
Rütbe süreleri kesinlikle düzeltilmeli hem maaş hem rütbe vs özlük haklarımızı icin buyuk hak mahrumiyeti var ... lütfen büyüklerimizin ilgilenmesini istiyoruz...
Alıntı
0 #7 hakan 10-01-2016 08:36
Site yöneticisi bize yol gösterin. Rutbe beklemesi için ne yapabiliriz
Alıntı
0 #6 emin 09-01-2016 22:48
Rütbe düzenlemeleri ile ilgili lütfen çalışma yapılsın bizler mağdur ediliyoruz bu konuda kimseye sesimizi duyuramayrz.
Alıntı
0 #5 hakan 09-01-2016 13:16
2003 ve sonrası için rutbe düzenlemesi olacak mi
Alıntı
0 #4 Necdet 08-01-2016 11:23
Ben okudum 1/1 ini sizden erken aldım hadi eyvallah deyip erkenden giderken iyiydi değilmi.bu farka nedir biliyosun da hatırlatayım.24 yıl çalışanla 20 yıl çalışanın farkı.kibar yazayım diyorum olmuyor.hala ben okudum diyorsun.
Alıntı
0 #3 yaşar sıgınç 07-01-2016 19:52
esat terk arkadaşımızın görüşlerine aynen katılıyorum.intibak bir mali zorunluluktur bir örnekle açıklamak gerekirse akıllı telefonların güncellemesi olayı gibi daha önce bagkur,ssk intibakı yapıldı 5 tl alan oldu 360 tl alan oldu bizimde aynısı kısaca birileri yazdı çizdi diye degil...
Alıntı
0 #2 Esat TERK 07-01-2016 14:56
merhaba...
ben 5 yıl msb. kanunlar ve kararlar dairesinde emir asubayı olarak görev yaptım ve kanunların nasıl çıktığını çok iyi biliyorum.
Asbuylarla ilgili Genelkurmay ve kuvvet komutanlıklarından hiçbir beklentiniz olmasın, kimsenin umurunda değildir.
Tek umut yine meclistir, asubay çocuklarından okumuş, biryerlere gelmiş,hatta milletvekili olmuş olanlar ve içimizden birilerinin ileride milletvekili olması ile haklarımızın alınabileceğini bilmemiz gerekiyor.
saygılarımla
Alıntı
0 #1 Engin Odluyurt 07-01-2016 00:28
Tüm subayların albay olduklarında faydalanacakları kazanımlar sağlansın ve aynı zamanda tüm polislere ve uzmanlara gösterge artışı sağlansın,bizim içinde cebinden kendi parasıyla ve ne zorluklarla üniversite okuyanlara okkalı bir kazık atılarak yapılan bu düzenlemeyi ki üstelik tarihteki tüm emekli astsubaylar dahil sadece 36.000 kişinin faydalanabileceği bir düzenlemeyi emeklilerimiz dahil bilmem kaç milyon astsubayı kapsıyor gibi zafer naraları atılsın.Zorunluluktan 2.dereceden emekli olanları muaf tutuyorum tabi ama bizler eziyetini çekerken yan gelip yatanlar şimdi bize bir taraflarıyla gülüyorlarsa kimse kalkıp birlik beraberlikten bahsetmesin.Şu an görevdekiler ve 1.dereceden emekli olan 36.000 değil milyon kişi ne elde etti ya da ne edicek onu söyleyin.
Alıntı

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile