All for Joomla All for Webmasters
Çarşamba, 30 Aralık 2015 00:54

Asubay İntibakları TBMM'de kabul edildi

Öğeyi Oyla
(29 oy)
TBMM'de görüşülmekte olan 2/272 sayılı Kanun teklifinin 4'üncü maddesi olan Asubay intibakları komisyondan geldiği şekli ile kabul edildi.
 
Kabul edilen maddeye göre özellikle 2'inci derecede olan daha önce MYO veya fakülte bitirmemiş tüm Asubaylar ile MYO ve Fakülte bitirenlerden 2/2 ve 2/3 derece kademe olanların tamamı 1'İnci dereceye yükselecek. 36.000 civarında emekli asubay yaklaşık 450 TL.lik maaş artışı ile bir nebze olsun rahat nefes alacak.
 
TEMAD Genel Başkanlığı tarafından gündeme alınması için yoğun çalışma yapılan göreve başlangıç derecesinin 9/2 olması sağlandığı takdirde 1'İnci dereceye yükselen sayısında artış olacak.
 
Bu durumda Asubayların öncelikli üç sorunundan ikisi olan "intibaklar" ve "göreve başlangıç dereceleri" çözüme kavuşmuş olacak...

İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

play tbmm

Peki, kapsama giren muvazzaf ve emekli asubaylara bu durum nasıl yansıyacak? Derece/kademe ve maaşlarına etkisi ne olacak? Bu konuyla ilgili haberimizi okumak için TIKLAYINIZ…

intibaklar cizelge

 
Kabul edilen madde metni;

MADDE 4– 926 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
 
GEÇİCİ MADDE 38 - EK-VIII sayılı Aylık Gösterge Tablosuna tabi astsubaylar EK-VIII/A sayılı Aylık Gösterge Tablosuna, EK-VIII/B sayılı Aylık Gösterge Tablosuna tabi astsubaylar EK-VIII/C sayılı Aylık Gösterge Tablosuna intibak ettirilir. Bu kapsamda yapılacak intibak işlemi mevcut derece ve kademelerine; ortaokul, lise ve dengi okul mezunu olan astsubaylara bir derece veya bunlardan birinci dereceye gelmiş olanlara üç kademe, iki yıl süreli yükseköğrenimi tamamlamış olan astsubaylara iki kademe, üç yıl süreli yükseköğrenimi tamamlamış olan astsubaylara bir kademe, dört yıl süreli yükseköğrenimi tamamlamış olan astsubaylara iki kademe ve EK-VIII ve EK-VIII/B sayılı Aylık Gösterge Tablolarına tabi iken 109 uncu madde hükümlerine göre subay naspedilmiş olanlara iki kademe ilave edilmek suretiyle yapılır.
 
Lise ve dengi okul mezunları ile iki yıl süreli yükseköğrenimi tamamlamış olanlardan bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten sonra en az dört yıl veya daha fazla süreli yükseköğrenimi bitirenler hakkında bir defaya mahsus olmak üzere bulundukları derece ve kademeye iki kademe ilave edilerek intibak yapılır.
 
Bu maddeye göre intibak işlemi yapılanlar hakkında 137 nci maddenin intibaka ilişkin hükümleri uygulanmaz.
 
Bu maddenin birinci fıkrası, emekli oldukları tarihteki öğrenim durumları esas alınmak suretiyle, EK-VIII ve EK-VIII/B sayılı Aylık Gösterge Tablolarına tabi olan astsubaylar ile bunlardan 109 uncu madde hükümlerine göre subay naspedilmiş olanlardan bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce bu görevleri üzerinden emekli, adi malullük veya vazife malullüğü aylığı ile dul ve yetim aylığı alanlar için de uygulanır.
 
Bu madde uyarınca yapılacak intibak ve buna bağlı ödemeler üç ay içinde sonuçlandırılır. Bu kapsamda emeklilik keseneği veya kurum karşılığı veya sigorta primi (genel sağlık sigortası primi dâhil) çalışan ve işveren paylarında oluşacak fark tutarı; gecikme cezası, gecikme zammı veya faiz uygulanmaksızın, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde ilgili kurumlar tarafından Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenir. Bu maddenin uygulanması nedeniyle geriye yönelik olarak herhangi bir ödeme yapılmaz
 

Gelişmeleri duyurmaya devam edeceğiz...

 
 

Ek Bilgi

  • Facebook Yorum:
    Share on Myspace
Okunma 63246 defa Son Düzenlenme Çarşamba, 30 Aralık 2015 02:37

Yorumlar   

0 #18 Muhammet S. 01-04-2018 00:20
1 Ocak 2016 tarihinden önce gerekli hizmet yılını tamamlayarak yaşını beklemek üzere istifa eden astsubaylara, yaşını tamamlayarak emekli olurken SGK, 09/01/2016 TARİHİNDE YÜRÜRLÜĞE GİREN 6656 SAYILI KANUN İLE 926 SAYILI TSK PERSONEL KANUNA GEÇİCİ 38’İNCİ MADDE EKLENMESİ VE ASSUBAYLARIN İNTİBAKLARININ YAPILMASI konusunda 1 derece veya 2 kademe uygulamasını yapmıyor. Kanunun yürürlüğe girdiği tarihinde emekli olan personelin intibakları SGK tarafından, çalışan personelin intibakları ise ilgili kuvvet komutanlıkları tarafından yapıldı. Ancak istifa edip yaşını bekleyen personelin intibaklarını emekli aylığı bağlanırken SGK yapmıyor. Bu konuda bir çalışma yapılması gerekiyor. Bu Teşekkür ederim.Bu yasa 15 Temmuz darbe girişiminden önce çıkarıldı.Fetöcüler tarafından kaleme alındığını düşünüyorum.Ben ve benim gibi kumpas kurduklarını mağdur etmek için yaptıklarını düşünüyorum.15 Temmuzdan sonra Devletimizin içinden temizlenen Fetö elemanlarına baktığımızda rahatlıkla anlaşılıyor.
Alıntı
0 #17 Özkan 16-03-2016 15:49
Selamlar ben 1983 de 7/3 den emekli oldum.Astsubay üstcavus olarak emekli oldum.Malulen.Fakat intibak yasasi ile 6/2 oldum fakat bu maaş farkı olarak yansımadı ve e devletten bakınca rütbem kıdemli cavus olarak yazıyordu.Ne yapmam gerekli sizlerin yardımını bekliyorum.
Alıntı
0 #16 osman zeki tabanca 28-02-2016 12:03
2/1'ine 1 derece verilir diye birşey yok,ben 1984 yılında 2/1'inden 26 yıl 10 hizmet yılı ile emekliyim intibakım 2/3'ü yapılmış(Yüksek okul mezunu değilim).
Alıntı
0 #15 Faruk Çapar 26-02-2016 12:46
emekli Astsubaylar bu intibak yasasından yararlanacakmı?Yararlanacaksa ne işlem yapmalılar?
Alıntı
0 #14 Engin Erdoğan 25-01-2016 22:25
neyi tartışıyorsunuz? Görevdeyken Yüksek lisansı bırakmıştım. Okuma temeline dayanan 1111 sayılı yedek subaylık kanunu kaldırılmalıdır. Yedek astsubay olmalıdır. Üniversite mezunu gençler yedek astsubay olarak askerlik yapmalıdır. Bizler emekliyiz ama astlık ve üstlük Okul kriterlerine göre kanun koyucu belirledi ise Anayasaya göre Fakülte mezunları yedek subay olarak askere alınması adil değildir. Fakülte mezunu astsubaylar yedek subay olmalı ya da yedek subaylık yerine yedek astsubaylık olmalıdır. Sevgilerle
Alıntı
0 #13 halil bekiroğlu 10-01-2016 23:46
2 yıllık y okul mezunuyum 2/1 den emekli oldum benim durumum nası tşkler
Alıntı
0 #12 halil bekiroğlu 10-01-2016 23:33
2/1 den emekli oldum ben 1 dereceye düşecekmiyim .Tşk ederim.

Sn. Bekiroğlu,
Eğer Lise mezunu iseniz 1/1'e yükselirsiniz. MYO veya fakülte mezunu iseniz 2 kademe alırsınız 2/3'e yükselirsiniz.
Alıntı
0 #11 H. Ibrahim Engin 09-01-2016 23:14
Yaziklar olsun, 4 yil oku para harca, emek harca, zaman harca, yan gelip yatan karli ciksin. Sen 3 yil ikinci derecedekinin iki kati emekli kesintisi ode, sonra gelsinler senin kadar emekli maasi alsinlar hakmi, arada bari biraz fark olsun, yokmu o zaman bunu yapanlara ve sepep olanlara yaziklar olsun, hakkimizi yiyenlerede haram zikkim olsun.
Alıntı
0 #10 rasim bayraktar 31-12-2015 11:31
3/inden yuksek okulu kendinamımıza bitirip.2/1 e düştük şartlar geregi o yıl emekli olduk.bizler kafa yorup.tahsilimizi büyüttüysek suçmu işledik.kanun son derecesine 1 derece eklenir şeklinde niye çıkmadı.dalga geçer gibi 2/3 üne getirilip bırakmanın anlamı ne.yılbaşı zehir oldu.adeta cezalandırıldık.asb kitlesi 36,000 den mi ibaret lütfen konunun üzerine gidelim.
Alıntı
0 #9 Ömer 31-12-2015 07:08
İntibaklar hepimize hayırlı uğurlu olsun emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. Bir tavsiye de bulunmak istiyorum. Emekli olanlar iş yeri açtıklarında Sosyal Güvenlik Destek Pirimi artık ödemeyecekler. Ancak işyeri açmayan ve mecbur kaldığımız için bir başkasının ya da herhangi bir yerde çalıştığımız için bize daha önce verilmiş olan 100 Tl Emniyet Hizmet Tazminatı kesilmektedir. Bu 100 Tl nin de işyeri olanlardan SGDP alınmadığı gibi bizden de kesilmemesini lütfen gündeme getirelim.
Alıntı